Peuterspeelzaal

Wij werken nauw samen met de naast ons gelegen peuterspeelzaal de Boefjes. De doorgaande lijn van de peuterspeelzaal naar de groepen 1/2 is een belangrijk punt in onze samenwerking.

Peuterspeelzaal De Boefjes 1 ligt aan het Nagztaamplein in Haarlem-Oost, in het Broederhuis. Onze peuterspeelzaal werkt samen met de Franciscus Xaveriusschool. De meeste kinderen gaan daar naar de kleuterklas na hun vierde verjaardag.

Waarom kiezen ouders voor peuterspeelzaal De Boefjes 1?

• We bieden Voor- en Vroegschoolse Educatie aan. Met het programma Puk en Kobereiden we peuters voor op school. Zo leren ze woordjes bij en wennen ze aan hoe het straks in de kleuterklas gaat.
  • Onze peuterspeelzaal werkt intensief samen met de Franciscus Xaveriusschool. Zo kennen de kinderen het gebouw en hun nieuwe juf of meester al als ze met vier jaar naar de kleuterklas gaan.
  • Lichte gezellige peuterspeelzaal met veel speelhoeken en een leeshoek
  • De peuterspeelzaal heeft een groot buitenspeelplein

Plaatsing
Peuterspeelzaal De Boefjes 1 is een VVE-peuterspeelzaal. De standaardprocedure voor deze zaal is dat peuters die een indicatie gekregen hebben via het consultatiebureau voor drie dagdelen worden geplaatst, waarbij het derde dagdeel gratis is. Peuters zonder indicatie worden voor twee dagdelen geplaatst.

Voor meer informatie:

De Boefjes 1 (SKOS)

Nagtzaamplein 67, 2032 TC Haarlem

Tel.: 023 - 535 28 14

De Boefjes 2 (SKOS)

Nagtzaamstraat 88, 2032 TH Haarlem

Voor- en vroegschoolse educatie

Op klaarvoordestarthaarlem.nl vindt u veel informatie over voor- en vroegschoolse educatie (VVE). Maar wat is VVE eigenlijk en waarom is het goed voor uw kind?

De ontwikkeling van uw kind kunt u extra stimuleren door hem/haar naar een VVE-locatie te laten gaan. Op onze peuterspeelzalen / (een aantal van) onze basisscholen werken wij met VVE-programma’s. Dit zijn speciale speel- en leerprogramma’s waarin extra aandacht is voor de (taal)ontwikkeling van uw kind. Onze VVE-scholen werken intensief samen met VVE-peuterspeelzalen en -kinderdagverblijven in Haarlem. In het voorschoolse traject worden kinderen goed voorbereid op de stap naar de basisschool. In de groepen 1 en 2 van onze VVE-scholen krijgt het VVE-programma een vervolg, zodat uw kleuter een goede start kan maken in groep 3.

KVDS