Peuterspeelzaal

Wij werken nauw samen met de naast ons gelegen peuteropvang locaties van Hero kindercentra. De doorgaande lijn van de peuteropvang naar de groepen 1/2 is een belangrijk punt in onze samenwerking. Een van de peuteropvang locaties van Hero kindercentra ligt aan het Nagztaamplein in Haarlem-Oost, in het Broederhuis. De meeste kinderen stromen na hun vierde verjaardag daarna door naar de kleuterklas van de school.

Waarom kiezen ouders voor de peuteropvang van Hero kindercentra aan het Nagtzaamplein? · We bieden Voor- en Vroegschoolse Educatie aan. Met het programma Puk en Ko bereiden we peuters voor op school. Zo leren ze woordjes bij en wennen ze aan hoe het straks in de kleuterklas gaat.

· De peuteropvang werkt intensief samen met de Franciscus Xaveriusschool. Zo kennen de kinderen het gebouw en hun nieuwe juf of meester al als ze met vier jaar naar de kleuterklas gaan.

· Lichte gezellige peuteropvang met veel speelhoeken en een leeshoek

· De peuteropvang heeft een groot buitenspeelplein

Plaatsing De peuteropvang van Hero kindercentra aan het Nagtzaamplein is een VVE-peuteropvang. De standaardprocedure voor deze zaal is dat peuters die een indicatie gekregen hebben via het consultatiebureau voor drie dagdelen worden geplaatst, waarbij het derde dagdeel gratis is. Peuters zonder indicatie worden voor twee dagdelen geplaatst.

Behalve Hero peuteropvang Nagtzaamplein vind je in de Franciscus Xaveriusschool ook peuteropvang Nagtzaamstraat, Je vindt onze groep vlak naast de kleuterklassen. Bij binnenkomst valt meteen op hoe licht en fris het lokaal oogt. Aan de wand rechts zie je foto’s van de peuters met daaronder knutselwerkjes die bij het thema van dat moment horen, zoals opgeplakte plaatjes van dierenvachten of een tekening van een vliegtuig.

Het team van deze peuteropvang werkt nauw samen met de leerkrachten van de school. Daardoor maken kinderen zodra ze vier jaar zijn makkelijk de overstap naar de kleuterklas.

Voor meer informatie: Hero peuteropvang Nagtzaamplein Nagtzaamplein 67, 2032 TC Haarlem Tel.: 023 - 535 28 14

Hero peuteropvang Nagtzaamstraat Nagtzaamstraat 88, 2032 TH Haarlem Tel: 06-82817511